9 funkcí pro automatizaci podnikání, které vám ušetří čas a nervy

Kategorie: Tipy
Podnikáte, abyste mohli být pány svého času? Poradíme vám, jak si uvolnit ruce od zdlouhavého papírování. Vy budete mít víc času na strategickou stránku podnikání, přátele, rodinu a koníčky a fakturační robot bude mít o zábavu postaráno.

Obsah článku

Proč přejít na automatizaci

Zkuste si sami spočítat, kolik času měsíčně strávíte rutinními úkoly, které byste nejraději hodili za hlavu. A jak vás to nebaví, tak sem tam uděláte chybu. Nebo dokonce něco udělat zapomenete. Nejčastěji se tyhle problémy týkají účetníchdaňových dokladů, kde chyba nebo opomenutí může vyjít pěkně draho.

Ještě ke všemu se tyhle starosti množí s tím, jak vaše podnikání roste. Když to nechcete řešit sami, máte dvě možnosti:

  1. Nabrat zaměstnance, kteří se administrativou prokoušou za vás.
  2. Celou řadu nudných úkolů přenechat fakturačnímu robotovi, který je vyřeší s přesností a rychlostí blesku. 🤖

Jak robot pomáhá ušetřit čas?

Top 3 funkce, které oceníte od úplného začátku

To, že s robotem vystavíte krásnou fakturu rychleji než v tabulkovém editoru, už nejspíš víte. Tentokrát vám představíme další užitečné funkce, které vám ušetří několik hodin měsíčně a přinesou úlevu vaší nervové soustavě.

1. Párování plateb s fakturami

Abyste nemuseli dohledávat každou platbu v internetovém bankovnictví, robot si sám zjistí, jestli už vám klient za fakturovanou práci nebo zboží zaplatil. Vám stačí kouknout do přehledu faktur a hned uvidíte, které jsou zaplacené. Pro perfektní přehled o vašem cashflow, můžete využít automatického párování platebnákladům.

Jak párovat platby s bankou?

2. Poděkování za zaplacení faktury

Podnikání je často o vytváření dobrých vztahů. Ať už podnikáte v sektoru B2B nebo B2C, milé poděkování za úhradu faktury může fungovat jako skvělý marketingový nástroj. Robot ho odešle hned jak zaznamená připsání peněz na váš účet.

3. Rozesílka upomínek k fakturám po splatnosti

Samozřejmě, že je nejlepší, když všichni platí včas. Ale jsme jen lidi a občas každý z nás na něco zapomene. Připomínat se kvůli nezaplacené faktuře může být pro někoho nepříjemné a rozhodně je to žrout času, tak tuhle činnost s klidným srdcem nechte na robotovi. V Nastavení → Emaily si můžete upravit text šablony pro upomínku po splatnost a zvolíte si, kolik dní po splatnosti má robot přátelskou, ale jasnou upomínku odeslat.

Tip: Zajímá vás, co můžete udělat pro to, abyste dostali vždy zaplaceno? Přečtěte si samostatný článek.

3 vychytávky pro opakující se obchody

Podařilo se vám postavit byznys na prodeji aplikací, webhostingu, cloudových služeb, členství nebo na pravidelné tvorbě obsahu? Pak nejspíš svým stálým klientům fakturujete v určitém intervalu pořád stejnou částku. A to je něco pro robota!

1. Pravidelná aktualizace kontaktů

Stalo se vám, že jste vystavili fakturu, odeslali ji a za pár dní vám přišla zpráva, že váš odběratel změnil sídlo, takže prosí o opravu údajů na faktuře? Pěkná pruda. Robot každý pracovní den v noci projde seznam vašich kontaktů, a když se něco změní, údaje aktualizuje.

2. Vystavení pravidelných faktur

Fakturujete někomu pravidelně stejnou částku třeba za pronájem nebo předplatné? Jestli vám vystavovaní faktur nepřináší nějakou zvláštní radost, můžete robotovi říct, ať pravidelné faktury vystaví a rozešle místo vás. A protože robot myslí na všechno, tak v případě, že vám fakturovaná položka zrovna na skladě došla, odeslání faktury automaticky pozastaví. Místo toho vám dá vědět, že máte doplnit skladové zásoby.

3. Automatická fakturace ze zálohovek

Tuhle funkci oceníte hlavně tehdy, když jste plátci DPH. Ze zákona máte totiž povinnost do 15 dní od přijetí platby vystavit svým zákazníkům daňový doklad k platbě. Jakmile vám klient proformu proplatí, robot jeho platbu automaticky spáruje s proformou, automaticky vystaví finální fakturu, a abyste nemuseli řešit vůbec nic, rovnou ji e-mailem odešle vašemu odběrateli do mailu. Když budete mít v tomhle pořádek, uděláte radost i své účetní, která pro vás přiznání k DPH zpracovává.

3 užitečné nástroje pro rostoucí byznys

Štěstí přeje připraveným. A když máte k ruce fakturačního robota, jste připraveni i na raketově rostoucí obrat. Alespoň co se fakturace a přehledů pro finančák týká. Na tvorbu skvělých produktů a služeb jste machři vy sami. 🤖

1. Hlídání obratu pro registraci k DPH

Abyste nemuseli neustále hlídat okamžik, kdy překročíte limit obratu pro povinnou registraci k DPH, stačí se jednou za 10 dní (na registraci máte 10 dní od překročení obratu) podívat do Statistik ve vašem účtu a vlevo dole uvidíte, jakou částku můžete ještě fakturovat, než se stanete plátcem DPH.

Navíc: Na překročení limitu vás robot upozorní i při samotném vystavování faktury, jejíž úhrada vás šoupne do pásma pro povinnou registraci.

2. Přeposílání nákladů rovnou do Krabice

Jestli pro příjem faktur od vašich dodavatelů používáte samostatnou e-mailovou adresu, můžete přijaté doklady automaticky posílat do Krabice na náklady. Odtud snadno sami nebo s pomocí AI vytvoříte náklad přímo ve Fakturoidu. Díky přístupu pro účetní si vaše pravá ruka může nahrané doklady z Krabice stáhnout pro další zpracování v účetním programu.

3. Napojení robota na vlastní web či e-shop

Potřebujete svůj účet propojit s prodejním webem či jinou aplikací – například abyste mohli fakturovat automaticky na základě došlých objednávek? Propojte si vlastní web či e-shop s robotem prostřednictvím API. Nebo rovnou koukněte na katalog aplikací, které mají podporu Fakturoidu, a získejte tak další cenný čas navíc. Třeba i v oblastech, u kterých vás doteď automatizovat ani nenapadlo.

Vyplatí se vám automatizovat?

Robot nepotřebuje dovolenou, prémie ani stravenky. Kdyby vám automatizace ušetřila pět hodin měsíčně (a vy si hodinu ceníte na 800 Kč), máte za rok celkem pěknou sumu v kapse. A největší benefit je váš vnitřní klid. Dejte nám vědět, jak vám automatizace pomohla k lepším podnikatelským výsledkům.


Mohlo by vás zajímat

Prohledat Blog