Párování plateb s bankou
Fakturoid umí párovat platby z banky s vydanými i přijatými doklady. Mrkněte, jak to funguje, které banky párování podporují a kde to nastavit.
Obsah článku
Fakturoid umí párovat příchozí i odchozí platby, tj. označit příslušnou fakturu či náklad jako zaplacený. Pro spárování musí robot dostat informaci o platbě, a pak hledá podle částky a variabilního symbolu příslušný doklad.
Spolu s párováním plateb si můžete u většiny bank zapnout i zobrazení zůstatku na účtu.
Podporované banky
Příchozí platby | Odchozí platby | Zůstatek na účtu | |
---|---|---|---|
✅ | ✅ | ✅ | |
✅ | ✅ | ✅ | |
✅ | ✅ | ✅ | |
✅ | ✅ | ✅ | |
✅ | ✅ | ✅ | |
✅ | ✅ | ✅ | |
✅ | ✅ | ✅ | |
✅ | ✅ | ❌ | |
✅ | ✅ | ✅ | |
✅ | ❌ | ✅ | |
❌ | ❌ | ❌ | |
❌ | ❌ | ❌ |
Ze slovenských bank podporujeme ČSOB, Fio, Slovenská sporiteľňa a Tatra banku.
Podporujeme také párování úhrad přes GoPay a PayPal.
Rádi bychom naučili robota párovat platby také u mBank, ale formát jejich emailu se změnou stavu na účtu to zatím nedovoluje. Partners banka prozatím umožňuje notifikace pouze v aplikaci, nikoliv přes emaily.
Jak to funguje
V internetovém bankovnictví své banky nastavíte posílání emailů s informací o změně stavu na účtu na robotem vygenerovanou adresu. Pak už jen v Nastavení → Banka a párování plateb zapnete párování plateb. Na této obrazovce naleznete i podrobný návod pro každou banku.
Když se spárování platby nepovede
Není-li vyplněn variabilní symbol nebo neodpovídá-li částka, platba se nespáruje a Fakturoid vytvoří úkol k vyřešení – ikona zvonečku v hlavním menu a na Přehledu pod grafem. Takové platby můžete dopárovat ručně.
V jakých tarifech
Párování příchozích i odchozích plateb s jedním bankovním účtem je dostupné v tarifu Základ. Tarif Komplet umožňuje párovat s více bankovními účty.
Musí být párovací email poslán přímo z banky? Nestačí ho přeposlat?
Některé bankovní aplikace nyní povolují uložení pouze jednoho emailu. Proto jsme do Fakturoidu přidali možnost automatického přeposílání notifikačních emailů z vaší osobní schránky. Podrobnosti a návody najdete přímo v článku.
Bude párování fungovat i u platby v jiné měně?
V případě, že vám dorazí platba v jiné měně, než je měna vašeho bankovního účtu, dochází k přepočtení částky podle aktuálního kurzu. Ten bývá zpravidla jiný, než byl kurz při vystavení faktury. V tomto případě nebude souhlasit částka a ke spárování nedojde.
Při zahraniční platbě?
V platbách ze zahraničí bohužel nebývají uvedeny variabilní symboly, a proto je náš robot neumí spárovat. Můžete ale nechat klienta zadat variabilní symbol do poznámky (často se označuje jako reference). Pokud bude číslo mít 5-10 znaků, robot ho rozpozná jako VS a platbu spáruje.
Měna platby by ale stále měla odpovídat měně cílového bankovního účtu - pokud se platba přepočte do jiné měny, nebude odpovídat částce na dokladu a opět se nespáruje.
U multiměnového bankovní účtu?
Pokud se jedná o jeden a ten stejný bankovní účet, který je veden například v CZK a EUR, bude párování fungovat stejně jako u účtu v jedné měně (na základě shody VS a částky).
V případě problému
V situaci, kdy při správném nastavení párování plateb nedojde ve Fakturoidu u konkrétního dokladu ke spárování s pohybem na účtě, ozvěte se nám prosím na podpora@fakturoid.cz a zašlete nám číslo konkrétního dokladu, o který se jedná.
Pokud k nám z banky nedorazí párovací e-mail, na jehož základě (po shodě VS a částky na dokladu) může dojít k úspěšnému spárování, doporučujeme se v těchto případech obrátit přímo na banku. Konkrétně s dotazem na chybějící notifikační e-mail k danému pohybu na bankovním účtu.
Mohlo by se vám hodit
Prohledat Podporu
Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.