Finance pod kontrolou: Tipy na chytré nástroje a aplikace pro freelancery

Kategorie: Zdravé finance

Ať už je to zaznamenávání příjmů a výdajů, trackování času nebo seznamy úkolů, nebojte se svěřit technologiím.

Papíru a tužce odzvonilo. Vyzkoušejte (nejen) v podnikání tahle chytrá a elegantní řešení, která vám ušetří čas, nervy a často i peníze.

Obsah článku

1) Aplikace na finance a šetření peněz

freelancerů fungují osobní a pracovní finance jako spojené nádoby. A tak svůj rozpočet svěřte aplikacím, které ho pohlídají – na pár kliknutí v telefonu.

Wallet

Fajn aplikace na výdaje a příjmy, a navíc funguje dost automaticky. Jde například propojit s bankou a synchonizuje vám a roztřídí útraty. Na základě toho můžete plánovat svůj rozpočet a vidíte i cash flow. Aplikace je v češtině, pro AndroidiOS, a to zdarma (s příplatkem za rozšířenou verzi).

Spendee

Další aplikace na sledování výdajů. Spendee slouží pro optimalizaci rozpočtu a přehledu o výdajích. Vytvořili ji čeští vývojáři, takže (navzdory anglickému názvu) je dostupná kompletně v češtině. Stačí vyfotit účtenku a o zbytek se už postará. Své útraty můžete třídit do kategorií. Propojení s bankou je placené. Spendee je v češtině, jak pro Android, tak pro iOS.

Tip: Ve Fakturoidu snadno zjistíte vaše výnosy, náklady i cash flow. Můžete si nastavit i finanční plán.

Finkulačka

Chcete si spočítat, jaký získáte výnos z investovaných peněz nebo kolik vás bude přesně stát úvěr či hypotéka? Finkulačka je užitečný nástroj, který umí jednoduše pracovat (a počítat) se všemi běžnými typy investic a půjček.

Settle up

Neboli „dlužníček“ 🙂 Aplikace Settle up vám pomůže s rozdělením plateb v rámci skupiny přátel nebo třeba kolegů, ukáže, kdo má platit příště, nebo spočítá, jak se máte na konci výletu finančně vyrovnat, abyste byli všichni „na svém“.

Stocard

Využíváte věrnostní a slevové karty? Udělejte si místo v peněžence a nahrajte si je do telefonu – aplikace Stocard umí naskenovat kódy z jednotlivých plastových karet během pár sekund.

Chyrtré nástroje pro podnikání.

2) Aplikace na sledování času

Díky zaznamenávání odpracovaného času můžete snadno zjistit, jestli na nějakém projektu netrávíte zbytečně moc hodin, lépe odhadnete, kolik si za daný měsíc nebo projekt vyděláte nebo na jakou částku byste měli nacenit novou spolupráci. Prostě informace k nezaplacení.

Toggl

Jde o trackování odpracovaného času (v reálném čase i zpětně), ve Starter verzi si můžete nastavit i délku projektu a sledovat jeho úspěšnost, pokud fakturujete hodinově, můžete si zadat i vaši sazbu. K tomu všemu pravidelné reporty a grafy. Aplikace je v angličtině, k dispozici je webová i mobilní aplikace – pro (AndroidiOS).

TopTracker, Harvest a další

Zkuste třeba Harvest, TopTracker nebo Clockify.

Pomodoro Timer

Takhle apka se od předchozích liší. Na rozdíl od nich totiž nesleduje, kolik jste toho napracovali, ale místo toho vám pomáhá pracovat efektivněji. Jednoduše vás upozorní, kdy si máte dát pauzu, a kdy je naopak čas na hlubokou práci (v duchu oblíbené timemanagementové techniky Pomodoro).

Chyrtré nástroje pro podnikání.

3) Aplikace na práci a time-management

Když budete mít přehled, co máte kdy udělat (mkrněte na tyhle užitečné tipy, jak na time-management v práci i v životě), strávíte více času samotnou prací, než přemýšlením nad vaším todočkem. A to se opět promítne ve vašich financích. A tak si úkoly vždy připravte aspoň na den dopředu.

Todoist

Aplikace na správu úkolů. Můžete si je zobrazovat po dnech i na týden dopředu, třídit podle kategorií, odškrtávat je a zapínat si upozornění. Aplikace je v angličtině, pro web, PC i jako mobilní aplikace pro (AndroidiOS).

Trello

Nástěnka 21. století, kde můžete úkoly řadit do sloupečků, jednoduše je přeskupovat a ke každému z nich přidávat komentáře a přílohy. Aplikace je v angličtině, k dispozici je webová, PC i mobilní aplikace, pro (AndroidiOS).

Asana

Asana je služba, která se už zmíněnému Trellu hodně podobá, jde ale o globální službu, která neumí česky. Možná ji ale používají vaši dodavatelé, oblíbily si ji totiž hlavně velké firmy a korporace.

Freelo

Fajn nástroj na řízení projektů – a tentokrát kompletně v češtině – je Freelo. To mimochodem umí i integraci s Fakturoidem, pokud vám tedy s vystavováním faktur pomáhá robot, můžete si díky Freelu fakturaci ještě zjednodušit. To-do listy, řízení projektů, týmová komunikace a time tracking.

Chyrtré nástroje pro podnikání.

Tip: Faktury zdarma

Teprve s podnikáním začínáte? Vystavujte faktury zdarma. A nebo se rovnou podívejte na všechny možnosti, jak může Fakturoid vaše podnikání nakopnout. Ať už vystavujete 5, nebo 500 faktur měsíčně.


Kam dál?

Související články v průvodci

Nastartujte své podnikání s robotem

Vyřešíme za vás faktury, daně i komunikaci se státem.

Zjistit víc

Prohledat Almanach