Fakturoid API a integrace
Potřebujete propojit svůj web, e-shop či aplikaci s Fakturoidem? Mrkněte na to, kolik API požadavků máte k dispozici, jak se požadavky účtují a jak fungují API klíče.
Co jsou to API požadavky?
Aplikace na webu mezi sebou komunikují pomocí rozhraní API. Můžete si přes něj k Fakturoidu pripojit e-shop nebo jinou aplikaci, která přes API bude moct pracovat s vaším Fakturoidím účtem - vytvořit fakturu, aktualizovat kontakt a tak podobně.
Jak se API požadavky počítají?
Pro vystavení faktury je typicky potřeba jeden požadavek na vytvoření kontaktu, druhý na vytvoření faktury a třetí na odeslání faktury. Další požadavek může být například na stažení seznamu faktur (každá stránka se počítá zvlášť, pokud jich máte více) nebo stažení údajů o konkrétní faktuře.
Limity v jednotlivých tarifech
API je dostupné pro každý účet v každém tarifu. Rozdíl spočívá v počtu dostupných API požadavků:
- tarify Zdarma a Základ - 3 000 API požadavků / měsíc
- tarif Komplet - 20 000 API požadavků / měsíc
API požadavky ve starších tarifech:
- tarify Sólo+ a Sólo - 3 000 API požadavků / měsíc
- tarif Firma - 50 000 API požadavků / měsíc
Překročení limitu API požadavků
Limity API požadavků platí vždy pro kalendářní měsíc. Při překročení v rámci měsíce API nevypínáme, necháváme jej běžet dál. Po skončení měsíce se vám ozveme s informací o překročení limitu a nabídneme vám možná řešení.
Pokud se jednalo o jednorázové překročení, není potřeba nic dělat, nebudete muset přecházet na vyšší tarif, ani nic doplácet.
Dochází-li k překračování opakovaně, bude potřeba přejít na tarif Komplet (v případě tarifů Zdarma, Základ, Sólo a Sólo+).
Pokud už máte tarif Komplet nebo Firma, automaticky se vystaví faktura za nadlimitní využití API. Každých 10 000 API požadavků nad rámec tarifu dokoupíte za 110 Kč bez DPH.
Více účtů pod jedním uživatelem
Uživatelům s více účty se API požadavky počítají pro každý účet zvlášť.
Testovací účet
Nabízíme také bezplatné testovací účty. Další podrobnosti najdete v informacích pro vývojáře.
Jak zjistím, kolik požadavků bylo vyčerpáno?
Počet požadavků, které jste provedli za aktuální měsíc, zjistíte v Nastavení → Napojení na jiné aplikace.
Pokud za aktuální kalendářní měsíc vyčerpáte více než 75 % z limitu API požadavků pro váš tarif, zobrazíme upozornění na Přehledu.
Počet vyčerpaných API požadavků se aktualizuje zhruba jednou za hodinu.
API v2 klíč
K úspěšnému propojení potřebujete API klíč. Je vázaný na uživatele a najdete ho v Nastavení → Uživatelský účet.
API v3 přístupové údaje
Oproti API v2 probíhá autorizace přes OAuth 2. Dokumentace k API v3 je dostupná na našem webu.
Z pohledu uživatele
Přímo v integraci budete přesměrováni do Fakturoidu (a ověříte se emailem a heslem). Žádný token ani kód nikam jako uživatel nezadáváte a integrující aplikace nemusí a nemůže znát vaše heslo do Fakturoidu.
Vývoj vlastní integrace
V sekci Nastavení → Uživatelský účet najdete Client ID a Client Secret. Pro více informací nahlédněte přímo do API knihovny.
Vývoj integrace pro další uživatele
Pokud vyvíjíte multitenantní aplikaci (třeba plugin pro napojení e-shopu, který chcete prodávat veřejně jako doplněk daného eshopu), je potřeba vytvořit novou integraci v Nastavení → Napojení na jiné aplikace → OAuth 2 pro tvůrce aplikací, viz API knihovna.
Vytvoří se speciální Client ID a Client Secret pouze pro tuto integraci.
Pozor na sloučení přihlášení
Rozhodli jste se založit si další fakturoidí účet a sloučit si přihlášení? Pak je potřeba pohlídat, který z API klíčů byl použit pro nastavení propojení.
Jestliže jste si propojení nastavili na uživatele, ke kterému slučujete druhý účet (tudíž ten původní nezaniká), není potřeba v nastavení propojení nic měnit.
Pokud máte propojení nastavené na uživatele, kterého převádíte a tudíž zanikne, původní API klíč také zaniká a je potřeba jej v nastavení integrace změnit.
Mohlo by vás zajímat
Prohledat Podporu
Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.