Potřebuji tiskárnu na EET účtenky, nebo mi stačí Fakturoid?
Aktuální
EET bylo plošně zrušeno 1. 1. 2023.
Jednoduše – evidovat doklady v EET lze nejen ve fyzické, ale i v elektronické podobě. Pokud jste účtenky doteď nepotřebovali tištěné, nebudete je ve většině případů potřebovat ani při EET evidenci.
Co je to elektronická evidence tržeb a koho se týká se dozvíte v tomto článku.
Tisknout či netisknout
Účtenky nemusíte tisknout, pokud to zákazník nevyžaduje. Může vám tedy stačit zaslání elektronické verze na email. Rozhodnutí je na Vašem zákazníkovi – pokud souhlasí se zasláním účtenky elektronicky, není potřeba ji tisknout. Pokud však požádá o fyzickou účtenku, jste povinni mu ji vystavit (nebo vypsat).
Jestli jste tedy doteď nepotřebovali doklady zákazníkům vystavovat v tištěné verzi, nemusíte s tím nutně kvůli EET automaticky začínat a vystačíte si s elektronickou verzí dokladu. Buďte však připraveni na to, že si zákazník (nebo kontrola) může tištěnou (ručně vypsanou) verzi vyžádat.
Zasílání a tisk faktur z Fakturoidu
Fakturoid nabízí podporu EET u všech placených tarifů. Doklady vystavené ve Fakturoidu tak můžete evidovat v EET, zasílat emailem zákazníkům a v případě potřeby fakturu vytisknout. Tisknout lze kromě faktury samotné také pokladní doklad, dodací list a objednávku – tyto možnosti najdete v tiskových výstupech u daného dokladu.
Jak vystavit fakturu zákazníkovi na místě
Faktury ve Fakturoidu je potřeba vždy vystavit ke konkrétnímu kontaktu/odběrateli. Jak to tedy udělat, když k vám do obchodu přijde zákazník, kterému potřebujete na místě vystavit doklad? Pro vytvoření kontaktu je potřeba vyplnit pouze jméno a zemi, ostatní údaje jsou volitelné. Ideálně tedy vytvoříte nový kontakt rovnou s emailem daného zákazníka, na který mu daný doklad zašlete.
Řešením také může být tvorba “univerzálního” kontaktu pro tyto situace – pojmenovat ho můžete třeba “Volný prodej” – a doklady pak na místě vystavovat k tomuto kontaktu. Přijdete tím však o možnost zaslat fakturu zákazníkův e-mail přímo z Fakturoidu.
Pokladna Berta
Pokud vám nebudou stačit faktury a rozhodnete se pro tisk účtenek, samotný Fakturoid Vám sice stačit nebude, ale propojit ho můžete třeba s jednoduchou pokladnou Berta. Jde o rychlé, jednoduché a levné řešení pokladny s EET.
Berta je nový projekt, který startuje 24. 3. 2020, více informací vám postupně přineseme.
K tématu tisknutí účtenek s příchodem 3. a 4. vlny EET natočili tvůrci Berty povedené video. Doporučujeme :)
Prohledat Podporu
Nenašli jste? Napište nám email nebo využijte povídátko v pravém dolním rohu.