Nový náklad na jeden klik. Robot umí automaticky zpracovat formát ISDOC.PDF
Dnešní novinka má kódové označení „méně ručního přepisování dokladů a účtenek“. Robot se totiž naučil vytvářet náklady na klik: přímo z dokladů, které jste si (třeba mailem) poslali do Krabice na náklady.
Jak funguje ISDOC.PDF?
Za vším hledejte nenápadnou, ale o to důležitější zkratku ISDOC.PDF. Zjednodušeně řečeno: jde o formát souboru, který sice na první pohled vypadá jako obyčejné pédéefko, ale na rozdíl od něj má jednu příjemnou vlastnost navíc – je do něj jako příloha vložená datová vrstva ISDOC. Ta je univerzální a čitelná i pro roboty (nejen ty fakturační) a právě díky ní dokážou soubor „přečíst“ takřka všechny účetní a ekonomické systémy.
Chcete o formátu ISDOC vědět víc? Detailnější info jsme pro vás sepsali na webu Podpory.
ISDOC na robotích fakturách
Fakturační robot tuhle ISDOC vrstvu přidává do všech svých PDF faktur už od prosince 2022. Formát ISDOC.PDF ale používají i účetní programy jako Pohoda nebo Money a postupně se k němu připojují další.
Věříme, že v řádu jednotek let bude ISDOC vrstva na tuzemských PDF fakturách očekávaným standardem, hlavně pro její snadné zpracování na straně odběratele. A kdo ISDOC mít nebude, sklidí od klientů asi takovou odezvu jako ten, kdo tam teď nedává QR kód k zaplacení. Možná silnější 🙂
Automatické vytváření nákladů z Krabice
Datová vrstva ISDOC (díky novému formátu ISDOC.PDF) zkrátka zažívá renesanci. A je na čase, abyste z toho měli něco i vy, nejen účetní systémy.
Všechny dokumenty, které si od teď pošlete do Krabice na náklady a které obsahují ISDOC vrstvu, robot přečte automaticky. Typicky půjde o faktury ve formátu ISDOC.PDF, ale umíme samozřejmě i staré dobré ISDOC 🙂
Náklad pak vytvoříte jediným kliknutím, bez přepisování a ručních úprav. Jediné, co musíte udělat, je zkontrolovat si, zda sedí částka a číslo účtu – to kdyby náhodou ISDOC vrstva obsahovala jiná data než PDF. A je to.
Tip: Nechte náklady na robotovi
Automatické vytváření nákladů je jen dalším z řady kroků, kterými se vám robot snaží usnadnit práci s náklady (a tedy i účetnictví jako takové). Zkrátka aby pro vás evidence nákladů a spolupráce s účetním byla co nejpříjemnější.
Takže pokud s náklady pracujete, určitě mrkněte třeba na pravidelné náklady, které jsme pro vás spustili nedávno. A nebo se na to, co všechno robot v nákladové oblasti umí, podívejte komplexně – konkrétně na webu Podpory, kde najdete spoustu užitečných tipů a návodů.