Profil vývojáře: Digismoothie zpřístupňuje Shopify českému e-commerce
S Josefem Rouskem a Peterem Galbavým jsme si povídali o napojení Fakturoidu na Shopify, integracích a potenciálů pro české e-commerce prostředí.
Představíte nám svou firmu a služby, které nabízíte?
Peter: Jsme Digismoothie a naším cílem je pomáhat online obchodníkům k dosažení lepších výsledků ve světě e-commerce.
Soustředíme se primárně na globální Shopify aplikace zaměřené na zlepšení výkonnosti obchodu. Většinu z našich více než 7 tisíc uživatelů tvoří obchodníci v Severní Americe. Naše první a nejúspěšnější aplikace se jmenuje Candy Rack. Jedná se o nástroj, který umožňuje obchodníkům nabízet tzv. upselly a cross-selly. Reálně už jeho uživatelům vygeneroval více než 85 milionů dolarů!
Kromě vývoje vlastních SaaS aplikací fungujeme i jako agentura. Budujeme e-shopy na Shopify úplně od nuly, ale pomáháme i zajetým značkám s technologickými a růstovými překážkami.
V podstatě jsme takový one-stop shop pro vše, co se nějakým způsobem dotýká Shopify.
V čem vás Shopify natolik zaujalo?
Josef: Shopify je momentálně nejrychleji rostoucí e-commerce platformou na světe, a zároveň je velmi přívětivá k vývojářům. Neustále inovuje, nabízí velké množství APIs a vše je pečlivě zdokumentováno. Hodně nás také baví jeho komunita, kde si všichni navzájem pomáhají a komunikují spolu – od obchodníků po externí vývojáře a Shopify zaměstnance.
Velkou výhodou pro vývojáře aplikací je také Shopify App Store, který propojuje obchodníky a vývojáře. Tvorba aplikací byla tedy lákavá jak z obchodního, tak i technického hlediska.
Co Shopify svým zákazníkům nabízí?
Josef: Stabilní platformu i při velké globální návštěvnosti, uživatelsky přívětivou administraci, velké množství aplikací, snadný a rychlý způsob přijímání platebních karet pomocí platební brány Stripe.
Založit si e-shop na Shopify zvládne i netechnický člověk a nepotřebujeme k tomu vývojáře. Výsledek navíc vypadá skvěle a je perfektně odladěný i pro mobilní zařízení. Navíc lze snadno expandovat a obchod lokalizovat pro další země – včetně lokálního jazyka, měny i platebních metod.
Jak je Shopify vnímáno v rámci českého prostředí?
Peter: Shopify je globální platforma a některé lokální nuance nemá tedy stále stoprocentně vyladěné. Například vyžadovat příplatek za dopravu na dobírku je možné pouze s využitím doplňku, který to dovoluje. Výběr z velkého počtu výdejních míst (např. Zásilkovna a Balíkovna) je také problematický a výběr výdejního místa je momentálně možné umístit až na stránku po dokončení nákupu.
Nicméně Česká republika je pro Shopify jeden z důležitých trhů a investice do lokalizace platformy jsou v poslední době velmi znát. Počet Shopify obchodníků v Čechách a na Slovensku neustále roste, stejně jako zdejší komunita.
Kteří zákazníci se pro Shopify nejčastěji rozhodují?
Peter: Jsou to hlavně značky s globální ambicí, nebo také značky, které dávají silný důraz na vizuální stránku jejich businessu. Také jsou to určitě D2C značky, které chtějí rychle na trh.
V Shopify můžete mít základní e-shop v rámci dnů a administrace je připravená jak pro mini projekt, tak i větší e-commerce business o desítkách zaměstnanců.
V poslední době také vidíme i stále více “tradičních” značek, které o Shopify velmi aktivně uvažují jako o své budoucí e-commerce platformě.
Co je pro vás při vývoji aplikací pro Shopify největší výzvou?
Josef: Shopify se velmi rychle vyvíjí a samotná snaha držet krok s platformou nám občas zpestřila plánování.
Jedná se především o požadavky zákazníků obchodujících na různých trzích. Na Shopify platformě často bývají značky s ambicemi využít moderní business modely (např. subscription commerce), to si vyžaduje samozřejmě větší komplexnost našich řešení, aby jsme s našimi uživateli vždy drželi krok.
Proč jste se rozhodli vytvořit integraci právě pro Fakturoid?
Peter: Fakturoid na Shopify byl Josefův první krok do světa tvorby SaaS, ještě před vznikem Digismoothie. V té době se zrovna řešila nutnost EET pro e-shopy a vytvoření propojení Shopify a Fakturoidu bylo nejsnazší cestou, jak EET na Shopify zpřístupnit.
Jaké máte na integraci ohlasy?
Peter: Momentálně máme nižší stovky spokojených zákazníků a jejich počet neustále roste. Fakturoid funguje skvěle pro lokální obchodníky prodávající v rámci EU i díky podpoře OSS a reverse charge.
Chystáte se ji dále vylepšovat?
Josef: Určitě, momentálně máme v plánu následující vylepšení:
- Automatizace při exportech do účetních programů
- Automatizace likvidací transakcí
- Podrobnější možnosti nastavení chování našeho napojení Fakturoidu na Shopify. Například posílání a vytváření určitého druhu faktur na základě platební metody konkrétního nákupu
- Volba bankovního účtu ve Fakturoidu
- Volba číselné řady pro e-shop ve Fakturoidu
Jaké další integrace jste pro Shopify ještě vytvořili?
Josef: Vytvořili jsme integrace pro Zásilkovnu a Heureku. Pro Zásilkovnu máme přímé napojení přes API. Díky tomu můžete své balíčky spravovat přímo z administrace na Shopify což znamená, že automatizujete posílání tracking kódů, tisk štítků a označování zaplacených dobírek.
V integraci Heureka XML feed zase generujeme XML soubory pro import do Heureka.cz a Heureka.sk. Jelikož mají všechny e-shopy relativně specifické požadavky, našim uživatelům pomáháme s nastavením feedu a jeho úpravou pokud se jim to nepodaří samostatně.
Kam směřují vaše další plány?
Peter: Neustále inovujeme naše globální aplikace a na základě průzkumu trhu investujeme do vývoje nových. V lednu tohoto roku jsme například vydali aplikaci Loyal pro segmentaci zákazníků, a téměř ihned si ji všimli přímo v Shopify a zařadili mezi doporučené aplikace.
Co se týče lokálních integrací, chceme pokračovat v podporování Shopify v regionu a jeho přibližování pro místní obchodníky.
Děkujeme za příjemný rozhovor a přejeme do budoucna mnoho úspěchů.